Michaela Lasu

50 shades of Grey

Publicerad 2015-02-26 17:14:29 i

Förra torsdagen tog jag tåget in till London för första gången från Chalkwell station som ligger ungefär 15 min promenad avstånd från hemmet. Det var lite nervöst att åka in själv, inte för att jag inte kan London för det kan jag men för det första att jag skulle hitta till stationen själv och sen att jag skulle komma på rätt tåg och sen att jag skulle hitta tillbaka igen haha. Men det gick fint, både dit och hem. Jag gick bara runt i butikerna och satte mig på Starbucks och åt lite lunch och sen åkte jag hem igen. Men när jag var påväg hem så såg jag att det fanns en Bubba Gump resturang, så den måste jag ju besöka under året! Vem älskar inte Forrest Gump?
 
Sen på kvällen på torsdagen började jag må lite dåligt och på fredagen hade hade jag feber så på lördagen tog jag det bara lugnt hela dagen och söndagen var jag bara ute med Lianne och barnen och åt lunch nere vid havet. Lite födelsedagslunch för mig eftersom jag fyllde år i måndags. Så i måndags fick jag paket vid frukostbordet, jag fick en tekanna som barnen har målat, te och ett presentkort. När barnen var i skolan så förberedde jag en tårta. På kvällen när Lianne kom hem från jobbet så sjöng dom för mig och så åt vi tårtan så jag hade en väldigt bra födelsedag! Jag hade ju inte väntat mig paket direkt. 
 
Igår var jag med Lianne och 3 st till på 50 shades of Grey på bio. Jag har kommit i en väldigt bra familj för Lianne kom hem i fredags och sa att jag har skaffat barnvakt så om du vill så får du gärna hänga med på bio på onsdag så passar min mamma barnen. Så det var väldigt kul! Det är riktigt stora biosalonger här, väldigt fräscha salonger och dom hade ett Ben & Jerry café nere vid kassorna med. Det kommer jag att besöka när det börjar bli lite varmare kan jag lova. 
 
Idag så gick jag och mötte en tjej från Spanien som heter Andrea, hon har varit au pair här sedan oktober. Hon var väldigt trevlig, vi satt och tjöta i 3 timmar på ett café i närheten. Vi åt varsin hamburgare och en varmchoklad efter det, det var as gött! Hennes barn som hon tar hand om går i samma skola som Freja så vi borde ha sett varandra innan. Här i England så hämtar man barnen i skolan på ett annat sätt, det är så mycket striktare än i Sverige. Läraren står och tar ett barn i taget vid dörren så hon ser att barnet kommer till rätt person. Om inte läraren eller barnet ser föräldern så får hon stå kvar vid läraren. Iallafall det var väldigt kul att träffa henne så henne kommer jag nog träffa igen! 
 
Lianne hade 50 shades of Grey böckerna på sin ipad och eftersom jag inte hade läst dom innan så började jag läsa den första boken imorse. Så nu ska jag nog hoppa i min jogging och fortsätta läsa den första boken. Det regnar ute så ska ta mig en kopp te med och senare ska jag titta på hockeyn. 

Kommentarer

Postat av: /mamma

Publicerad 2015-02-28 15:26:49

Så härligt att du har en sån bra familj. 😘❤️

Postat av: Tyrone lasu

Publicerad 2015-02-28 22:22:06

Du har det bra då känns underbart skall du veta love you mvh än stolt far❤️❤️❤️😘😘😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela