Michaela Lasu

Au pair i Westcliff on Sea, England

Publicerad 2015-02-12 12:43:00 i

I fredags kväll bar det av till Landvetter flygplats för att åka vidare till Westcliff on Sea. Där jag ska spendera ett år som au pair för två små tjejer, Freja 6år och Ayda 3år.
 
Jag hade valt att ha två väskor att checka in, en på 15kg och en på 20kg. Jag hade 2kg övervikt som skulle kosta mig 210kr men jag vet inte om det var för mamma grät eller att det var för att hon som satt i incheckningen kände igen mig för jag slapp betala. 
 
 
 Efter alla hejdå var det mot säkerhetskontrollen och jag hamnade bakom två killar. Dom skulle till Thailand och var väldigt glada om man säger så. Det slutade iallafall med att jag satt med dom och två äldre herrar och fikade lite innan flyget åkte. Alla fyra var väldigt trevliga så det var kul! Väl på flyget satt jag brevid ett gammalt par som inte sa ett ord till varken mig eller knappt varandra haha. Rätt skönt dock, jag satt bara och lyssnade på musik.
 
Efter att jag gick av planet var det bara hämta upp mina väskor och sen gå ut genom dörrarna för att leta efter Lianne och det första jag såg var Lianne och hennes syster. Det är inte så många som åker till England med två feta väskor, handbagage och kamera så det var nog lätt för dom att se vem jag var. Vi hade ju bara skypat en gång innan så jag var inte heller så säker.
 
Det blev en varm choklad och en fruktsallad innan vi satte oss i bilen för att åka vidare till Westcliff som tog ca 1 timma. Jag trodde det kanske kunde bli lite stelt men det blev det inte. När vi väl kom hem så fick jag gå och lägga mig direkt klockan var ju 01.00 eller något sånt här i England och 02.00 i Sverige så jag var rätt trött. 
 
På lördagen fick jag sova ut och efter jag gick upp så fick jag träffa tjejerna för första gången. Båda hoppade upp och krama mig och sen lekte vi med lera och gjorde allt möjligt innan tjejerna skulle gå på bio. Då fick jag lite tid och göra vad jag vill. Jag var ganska trött så jag vilade lite och packade upp mina saker. När tjejerna kom hem blev det pizza och sen läggdags.
 
I söndags var det dags för Frejas kalas, det var Gym party! Vi åkte till en kyrka och där inne hade dom typ som en gymnastiksal. Det var två tjejer som tog hand om ungefär 18 barn och gjorde lekar och så det var rätt bra faktiskt. Jag fick träffa alla i familjen och alla vänner, alla är väldigt trevliga som jag mött på så det är kul! 
 
I måndags så var det Frejas födelsedag, hon fyllde 7 år så dagen började ju självklart med att öppna paket. Lianne var ledig i måndags för att visa mig vart jag ska lämna av Freja och Ayda i skolan och på nursery. Så efter frukosten var det dags att ta en promenad, resten av dagen tog vi det lugnt innan vi skulle hämta dom på skolan igen. Efter det var det raka vägen till Fun factory, det är typ som Lek och buslandet hemma. Där fick Freja och Ayda springa runt och leka lite innan vi åt lite middag där.
 
I tisdags så lämnade jag av Freja i skolan för första gången, Lianne jobbar hemma på tisdagar så hon lämnade av Ayda och jag lämnade av Freja. Sen var jag bara hemma och städade köket när Lianne jobbade, jag kände att det behövdes haha. Efter det hämtade jag upp Ayda och Freja från skolan och sen var det middagsdags.
 
Igår var min första riktiga dag när Lianne åkte in till London och jobbade. Så jag lämnade av Ayda på nursery och sen var det hem och tvätta, ta ut diskmaskinen och fixa ordning i köket lite. Sen fick lite ledig tid innan jag hämta Ayda igen och sen gick vi till parken och lekte lite innan vi hämtade Freja i skolan. Efter skolan var det bara att gå hem laga middag och sen är det baddags. Efteråt var det bara lite tv innan Lianne kom hem från jobbet och då blev jag ledig. 
 
Dom äter verkligen annorlunda här, jag har sett:
 
Muffins, chokladflingor, chokladgröt, toast med nutella, frozen youghurt,  baconsnacks med coleslaw på mackan till frukost. På kalaset var det mackor, nuggets, pizzabitar, ostbollar och kakor. Chokladmjölk till middag och tjejerna äter bara kyckling eller pasta till middag typ. Dom vill konstant ha "a snack" eller "fruit strings" haha. Som "snack" vill Ayda ha jordgubbar i yoghurt, det är som naturgodis. Det roliga är man mutar henne för att gå, hon hatar att gå. Man hämtar alltid Ayda först och sen ska man gå till skolan för att hämta Freja. Hon har tagit sin scooter ibland och det funkar bättre men man får ju ändå höra "Do you have a snack for me?". Ayda är konstant hungrig verkligen haha.
 
Lite roliga ord barnen säger 
 
Tella - Nutella 
Donk- Ketchup 
Hugiee- Kram
Telliiii- Tv
 
Båda är jätte mysiga och vill kramas hela tiden så det är kul och Lianne är jättetrevlig så det känns som jag kommer trivas bra här.   

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-12 18:16:25

Åh vad härligt Mela❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-12 18:16:53

//madde😂😂

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-13 16:41:48

Härligt gumman. Det glädjer mig! ❤️ kram mamma

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-02-14 11:58:39

💕💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela