Michaela Lasu

Southend och Leigh

Publicerad 2015-02-12 22:39:08 i

 
Idag var min lediga dag så imorse gick jag upp och åt frukost och satte mig vid datorn. Eftersom det är min lediga dag betyder det att Lianne också är ledig och det betyder att Ayda är hemma från nursery. Så när jag satt vid köksbordet imorse så kom dom hem efter att vart ute och åkt, då kom Ayda till mig och sa "I want to watch ice hockey again" Hon har suttit och tittat på klipp på youtube när Frölunda spelar och ett 9 minuters klipp när Nicke blir intervjuad haha. Hon fattar ju ingenting men hon undrar om allt verkligen. Varför har han två klubbor? Varför tejpar han så? Varför har han sin keps åt fel håll? Har han dom kläderna under hockeykläderna? Jag ser Mc donalds är dom där? Varför andas han så tungt? haha. SÅ rolig! 
 
Så Lianne passade på att visa mig runt lite nu när vi båda var lediga. Vi åkte till Leigh och åt lunch, det blev en varm macka med köttbullar, salsa och ost och varm choklad till det! Bra kombo jag vet men det verkar som dom dricker något varmt till maten hela tiden här. Det var väldigt litet och mysigt i Leigh, små söta affärer och caféer. Det kändes lite som man var ute i en liten by. Efter lunchen var vi tvungen att åka eftersom Lianne hade annat att göra men hon släppte av mig i Southend. Där var det mer som att åka till stan, där fanns Primark, H&M, Starbucks och så. Jag gick hela shoppinggatan ner och kollade in havet och nöjde mig med att gå in på Primark och en bokaffär. Jag kände att en bok på engelska kunde vara bra för mig, då lär jag mig mer förhoppningsvis. Jag köpte också ett par hörlurar bland annant på Primark så jag kunde lyssna på musik påvägen hem. Kanske tog jag en Chai tea på Starbucks med, bara för det var så kallt ute haha. Jag gick hem nämligen och det kanske tog 20 min hem men jag hitta! Det är jag rätt nöjd med. 
 
Westcliff ligger i mitten av Southend och Leigh. Så om jag ska till Leigh går jag till höger och om jag ska till Southend går jag till vänster. Rätt bra faktiskt!
 
 
 
Efter det har jag bara tagit det lungt och tittat på Frölundas match. Snart dags att sova, Natti!

Kommentarer

Postat av: AnetteLasu

Publicerad 2015-02-13 16:55:19

Det låter som du kommer ha det bra. Lycka till med boken!😘👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela